Recevez gratuitement la lettre d'information générale de Presse Océan.
Chaque matin, l'essentiel de l'actu est déjà dans votre boîte mail.

Je m'inscris !

Nantes Circuler samedi en centre-ville : parcours de la déambulation anti NDDL

10 22.01.2016 18:39
Le parcours défini par les organisateurs de la manifestation anti-aéroport.

Le parcours défini par les organisateurs de la manifestation anti-aéroport.

L’action de la coordination des opposants au projet d’aéroport, annoncée avec une centaine de personnes ce samedi dans le centre-ville de Nantes, ne devrait pas perturber la circulation et l’accès au centre-ville nantais. « Au vu des chiffres communiqués, nous n’avons pas prévu le dispositif de coupures de lignes que nous réservons lors de manifestations d’envergure », signale-t-on à la Semitan.

Un communiqué des opposants laisse à penser effectivement que leur nombre sera modéré ce samedi : "Notre intention pour ce samedi n'est pas de réaliser une compétition numérique avec les précédents rassemblements", disent-ils. A savoir qu'un rassemblement de plus grande ampleur, annoncé lors de la dernière tracto vélo à Rennes, est envisagé le samedi 27 février 2016.

Pour visualiser le parcours que les manifestants ont prévu de suivre, c'est ici :

 

Trafic des cars modifié

En raison de cette manifestation les cars Lila annoncent déjà des perturbations sur leur réseau ce samedi 23 janvier, expliquant que "la circulation dans le centre-ville de Nantes sera rendue difficile  de 14h à 17h. Le retour à la normale de la circulation est prévu à partir de 17h."

En conséquence, les lignes du réseau Lila effectueront leurs terminus aux pôles d’échanges suivants :
- Cardo : lignes 10,10E,11 et lila 1er.
- Haluchère : lignes 46 et 60.
- Beauséjour : lignes 20 et 71.
- Maison Blanche : lignes 50.

Toutes les informations sur les transports de cars Lila au numéro d’appel allo Lila au 09 69 39 40 44, sur le site internet : lila.loire-atlantique.fr et sur Twitter : ReseauLila.

Commentaires (10)

I like this post
kaee yeess mar, 21/06/2016 - 10:57

Wearing an NFL Jersey while cheering on your team is the truest form of a fan Wholesale Jerseys 2016 . Fanatics.com know that NFL Jerseys are absolute essentials for football fanatics, that's why we devote ourselves to bringing all devout fans the best selection of NFL Football Jerseys to choose from. An NFL isn't just worn on gamedays, it's worn all year long, into the offseason, out on the town, and while hanging at home. There's no better way to keep your devotion to the team displayed all year long than putting on your favorite NFL Jersey while preparing to tackle your day.

At Fanatics.com we make sure every level of fan can score the

  • NHL
  • they're looking for. If you're a lady that loves the game and want to switch up your gameday look with a Ladies NFL Jersey, then you'll find that right here, along with kids football jerseys for youth and even babies and toddlers

  • MLB
  • , too. Men can vary what jersey to wear with our home, away and alternate NFL Jersey selection. Fanatics.com doesn't limit NFL Football Jerseys to just one style, you'll find Elite, Game and Limited jerseys that hit every price point

  • NBA
  • , along with NFL Jerseys on Sale for an even softer hit to your wallet. Get ready for the big game in the Bay Area with Super Bowl 50 Jerseys, available now. So go ahead, buy yourself that jersey for the player who pulled you through the fantasy football season

  • NCAA
  • , or cheer on the big names of your team in official Nike NFL Jerseys from Fanatics.com.

    NFL Elite Jerseys are the closest you'll get to suiting up in authentic NFL uniforms. The Elite NFL Jerseys are exactly like the jerseys worn on the field by your team and feature water-resistant fabric

  • Sunglasses
  • , Flywire strength and zoned stretched fit to stand up to the toughest plays. Pull on an Elite NFL Jersey to put yourself into the game in authentic wear.

    The NFL Limited Jerseys are the middle ground in the jersey game, making them popular picks for serious fans

  • Club
  • . Offering the quality of Flywire to resist stretching, flexible twill numbers and lettering and ventilation areas, the Limited Jerseys are an awesome jersey to grab at a great price.

    NFL Game Jerseys are made for more casual wear and offer lighter features that'll take a lighter hit on your wallet

  • Soccer Country
  • , too. Game Jerseys still come with durable construction you've come to expect from Nike NFL Jerseys, and feature silicone printed numbers and lettering for maximum comfort while showing your big-time pride. Make sure you make the right call when ordering your NFL Jersey by checking out our NFL Jersey Size Chart

  • Hats
  • , helpful for picking the right size football jersey for kids up to Big & Tall Sizes.

    While some NFL Jersey top sellers stay the same through the season, rookies and vets who make big plays often jump into the top sellers list after Sundays. Peyton Manning Jerseys sales have stayed strong

  • Accessory
  • , and now that he's headed to Super Bowl 50, his jerseys are head-to-head with Cam Newton Jersey sales. Patriots Jerseys are always popular, along with Tom Brady Jerseys, but Broncos Jerseys have topped the list now that they took down the Pats in the AFC Championship. John Elway Jerseys even hit a spike recently, along with Demaryius Thomas

  • Shoes
  • , Luke Kuechly, Von Miller, Greg Olsen, Champ Bailey and Emmanuel Sanders Jerseys rounding out the most recent top selling NFL Jerseys.

    Comment imaginer que le Préfet
    observateur44 sam, 23/01/2016 - 12:11

    ait pu donner son accord au trajet que compte emprunter les opposants à NDDL ? Ce sont les commerçants nantais qui vont une fois de plus faire les frais de cette "déambulation". Notons tout l'intérêt sémantique de la formule imaginée par les zadistes et reprise en cœur par PO et OF .

    le Préfet
    Melba sam, 23/01/2016 - 13:42

    En réponse à observateur44 - Comment imaginer que le Préfet

    ...a l'air moins borné que les autres notables à la solde de Vinci et Valls ( + Retailleau ).
    Le Droit européen n'interdit pas les manifs, et là, ce n'est même pas une manif. Le terme déambulation n'est pas là par hasard et il n'y a pas du tout volonté de gêner les gens en ville. Au contraire, bien au contraire. Et là, les spectateurs peuvent normalement, discuter avec les opposants et aller dans les magasins aussi.
    il n'y a pas de blocage, seulement des bus qui devront emprunter un autre circuit éventuellement.

    Melba pêche pourrie
    emorejdu44 sam, 23/01/2016 - 15:56

    En réponse à Melba - le Préfet

    C'est pas ça !!! Le préfet a juste la bonté de vous laisser déconner......... Et de casser à la rigueur...... Il a reçu ses ordres de plus haut......... Peutêtre de Valls !!!!....

    Une chose sûre: Tu es vraiment une petite emmerdeuse !!!!!! Et très ignorante........ Reste pourrir dans ton trou on n'a pas besoin de toi !!!!!!!!

    je laisse aux autres.....
    Melba sam, 23/01/2016 - 17:03

    En réponse à emorejdu44 - Melba pêche pourrie

    ...l'appréciation des propos de emoraju44 !!!!!
    Comme je ne me laisse pas insulter sans répliquer, je vais te dire, espèce d'enfoiré, que tes injures ne feront que du tort à ce que tu défends et à tes co-pro-aéroport, qui , sans être spécialement sympas n'ont pas atteint le degré de bassesse dans lequel tu tombes....
    Ignorant toi-même, car mon pseudo "Melba" n'a absolument rien à voir avec le dessert à la pêche, mais rien du tout.
    J'ai expliqué d'où çà venait, t'as qu'à chercher dans les rubriques, tu mourras un peu plus savant le moment venu..

    There are actually many
    talbottinn_bard... lun, 15/05/2017 - 07:09

    En réponse à Rufus - N"allez pas en ville samedi,vous seriez compté comme manifestant

    There are actually many psychic laws given to us through God's The word. Some families would assert I've never aware of spiritual protocols before. However as we read via the Word from God we will see that Your partner's Word is heaped with spiritual protocols. without law

    Holidaymakers at the moment are spoilt in the case of what is offered! No more lengthy are individuals restricted or possibly confined to options provided for by discount package holiday affiliates, but at this time they his or her self can manage organizing most of the holiday! www.accomodatehome.com
    Lots of people are addicted to make sure you sports or enjoy a genuine love for those game? There are a number sports fanatics in which are opting to generate sport tattoos to indicate to their appreciation from the certain recreation. This is most effective show any support for use on your favorite party or sport more often than not and there is millions www.allowsports.com
    There is as various reasons to try an car and motorbike transport supplier as there is vehicles that should be shipped. Maybe you bought any dream van on along with - still you're in Sc and the car is in San francisco bay area. Perhaps you will landed any dream activity in San francisco bay area, but vehicle is parked check out page parents' family home in Nashville. www.autopickups.com
    Sports are really a big area of a country's culture and additionally identity. Every country anywhere has its own type about sport from world recognized football to modern moment archery. We cannot eliminate all of these adrenaline water removal activities ever since it's a factor that unites u . s . in one method or another. www.benefitinsports.com
    Pet property at whatever stage for life, but really in retirement certainly is the proverbial "win-win. " You aquire a doggie that provides unconditional absolutely love, potentially floods a difference left just by children which have moved through their person of legal age lives, and that can strengthen any bond by having a significant other sorts of. www.benefitpets.com
    If you may be like some of the women Document mentor for network marketing/direct business, I bet you like your supplements and really trust in your home business. I suspect you like the your own growth that comes with building your business interest, as well for the positive impact you can get on a persons lives regular. www.besttechnologyever.com